Idag hade vi fågelbegravning

En fågel flög in i mitt fönster. Den sitter alldeles stilla och gapar. Vad ska jag göra? med den?
Svar: Den har fått en hjärnskakning eller en blödning i hjärnan. Är det en kraftig skada kommer den inte att klara sig. Första tecknet på att den är svårt skadad är att den lägger sig på sidan eller att den viker huvudet bakåt. Då kommer den troligen att dö tyvärr.

 

Detta möttes jag av när jag googlade ‘skadad fågel fönster’. Syrran hade panik efter att en liten, väldigt fin, fågel hade flugit in i vårt köksfönster. Så jag googlade. I vårt fall satt dock inte fågeln stilla och gapade. Sista meningen kändes lite deppig men den stämde mycket riktigt med verkligheten. Jag tog på mig pappas handskar och bar det lilla livet (oj då) till Lilla Skogen bakom vårt hus med syrran. Vi tänkte att vi skulle sjunga en psalm. Det blev trygga räkan. Vi kunde dock bara de första två raderna och sedan fick vi humma oss igenom resten. Skam den som ger sig. Sedan lade vi ett gult höstlöv över kroppen så fågeln inte skulle frysa. Det kändes lite sorgligt när vi gick därifrån. Men det kan väl räknas som dagens goda gärning? Nu ska jag googla på texten till Trygga Räkan.

satsuman

Image

 

Kommentera

