Naturliga revoltproblem

Nu är mjölet rågat minsann (eller hur man nu säger). Klockan 20.00 smäller det!
Vad händer då?
Då ska familjen se på film!
Åh vadå för film?
Då ska familjen se på Mitt i Naturen: I Costa Ricas djungel!

Jag är alltså tvångsbeordrad att titta på det första avsnittet av Mitt i Naturen för säsongen, som denna vecka har temat Costa Rica. Hade ju inte riktigt tänkt spendera min torsdagskväll så. Jag försökte, i sann revolutionsanda, kämpa emot rådande makter men mamma var stenhård med att ikväll är det naturfilm som gäller. Punkt slut.

För er som inte vet var vi i Costa Rica för några år sedan och jag kan bara tänka mig hur mamma genom hela programmet kommer sitta och älta ALLA DJUR SOM VI INTE SÅG I DJUNGELN, ALLA NATIONALPARKER VI INTE BESÖKTE OCH ALLA BLOMMOR VI INTE DOFTADE PÅ. Och SVT har inga reklampauser. Kan bli ganska krävande det här, alltså.

Men det allra värsta, det är att jag kommer tycka att programmet är  intressaaangt och treeevligt. Försöker vara revolterande tonåring så gott jag kan. Det går väl sådär.

Adjökens kokoo,

Satsuman

http://www.svt.se/mitt-i-naturen/i-costa-ricas-djungel

Kommentera

