Från det ena till det andra

Idag besökte vi kyrkogården för att hedra och minnas de som inte finns kvar hos oss. Det var fint att tända ett ljus och bara stå tysta. När vi hade varit vid två gravar var det dags att ge sig av. ‘Då åker vi till Willys då!’ Så då åkte vi och storhandlade. Efter att ha tänkt på döden måste man tänka på livet också, sa farmor och jag håller nog med. Livet går sannerligen från det ena till det andra.

På Willys råkade jag snatta ett postkuvert med fri frakt som jag trodde var gratis. Mina syskon informerade mig snabbt att det inte var gratis så jag sprang och lämnade tillbaka det.

Sitter just nu i ett av världens bästa strumppar och tittar på teve, vilket jag såklart inte borde göra. Det är slutet av höstlovet och jag har massa plugg att göra inför skolstarten. men men. Pappa utbildar i musikhistoria genom att visa denna video:

Image

 

satsuman

Kommentera

