jag är inne i en fas. Kanske ska ha en fasan?

Hur ofta är man inte inne i en fas? Hela tiden, tycker jag det verkar som. Just nu är jag inne i jag-vill-ha-ett-husdjurs-fasen. Jag vet. Den kommer lite senare för mig än för alla andra. För det där tjatet om en hamster eller ett marsvin hör väl mer till en tioåring än en sjuttonåring? 

Fast nu är ju jag lite mer unik än tioåringar som vill ha hamstrar och marsvin. Pfft! Gnagare är ju löjligt. Nej, jag har hittat djuret för mig: En sköldpadda. Såg den på en djuraffär idag när jag var på shoppingrunda med syskonen. Sköldpaddan ser ut som en gammal farbror vid namn Eine, lever i 30 år och har ”ett trevligt temperament” (enligt djuraffärens skylt). Jag är kär! Problemet är att övriga familjen inte har fallit lika pladask för den lille krabaten. Dessutom behöver man ett akvarium som rymmer 200-300 liter till ”den lille krabaten”. Alla akvariefisksveteraner- är inte det jättestort!?

Men, jag tänker fortsätta drömma om en alldeles egen, skrynklig liten sköldpadda. Och bjuda på en nördig hemsida: http://skoldpaddsforum.se/

Kanske jag ska bli sköldpaddsfantast när jag blir stor?

Image

bild tagen av brorsan

Satsuman

Kommentera

