Digga le Digestive

Ännu en helg är borta och vad har gjort? Egentligen? Vad har jag gjort!??

Jag antar att hälften av oss just nu sitter och deppar över just dessa frågeställningar. Eller så har alla andra förutom jag varit riktigt duktiga, hälsosamma och aktiva och verkligen GJORT SAKER. Jag tillhör i vilket fall inte den senare skaran, tror jag. Vad gör man då för att dämpa söndagsångesten (FAN DET ÄR SKOLA IMORGON OCH JAG HAR SPANSKALÄXA OCH ENGELSKALÄXA OCH KEMIPROV)? Kan jag komma med en mirakellösning? Det finns några alternativ som är värda att begrunda:

1, Ta tag i det du inte har gjort, som du borde göra och som du aldrig gjorde. Sätt dig med kemiplugget, dra iväg och träna, städa rummet. Kratta löv. Laga köksfläkten. Eller va fasen det var du skulle göra.

2, Skriv en Bucket List. Det är ju trots allt ganska ambitiöst och djupt. Det kan ju kännas ganska bra att på måndag liksom: ”Vad gjorde du i helgen då?” 
”Ämen asså, jag skrev en Bucket List du vet. Kändes som om det är viktigare är läxor och sådär, sånt känns så ytligt liksom. Jag kände att jag vill skapa en förändring i mitt liv, komma närmre mina mål- meningen med allt”

3, Plugga in periodiska systemet utantill. kan ju vara najs att stajla med någon gång.

4, Lägg dig på golvet i fosterställning och lyssna på ”Don’t stop believing”

Okej, det där sista blev kanske lite too much. Så deppad är jag ju inte. Jag har ju på mig supersköna jeans, har nyrakade ben (hm, nästan i alla fall) och vi har nyinköpta digestivekex i andra kökslådan till vänster om spisen som jag kan hämta typ nu!

131110-171501
let’s be glada tralala, there’s always digestive to be happy for

Satsuman

Kommentera

