Ibland är det inte lätt att vara miljökämpe

Jag och pappa skulle återvinna lite saker idag. Å så bra, tänker du, vilka miljökämpar. Jojomänsan, visst tar man hand om planeten, det gör man (*klappar mig förnöjt på axeln*). Vi stod där och sorterade papper, plast och glas i de vanliga containrarna vid vår vanliga ICA-butik. Pappa lassade glatt (nåja) i plastförpackningar från IKEA när jag inser det fruktansvärda. På containern som pappa står vid- som alltid har varit avsedd för plast- står det pappersåtervinning. Pappersåtervinning. DET ÄR EN PAPPERSCONTAINER. Hela världen faller. Hela världen kommer gå under. Vi har slängt plast i papperscontainern. 

Det var väl jävligt onödigt, ryter jag och pappa och hittar plastcontainern i andra änden av parkeringsplatsen. Pappa sticker iväg och pantar några ölburkar, och mitt i sinnesförvirringen får jag ett plötsligt parkour-moment och kastar mig upp mot en av containrarna i en smidig rörelse och känner att jag är stark. Det går över snabbt. Den som vill kan få titta på mina blåmärken imorgon. 

Det har med andra ord varit en underbar kväll. Imorgon blir det kemi-prov. Sov gott kära läsare!

Image

satsuman

Kommentera

