Passion

Hej. Detta är en deprimerande och duktig flicka som skriver. Jag tänkte berätta om mina passioner. Passion är viktigt.

RENÄSSANSEN. KONST! Känslor, symbolik, tolkningar, finstämda skuggor som smälter ihop med hudtoner, blommiga klänningar i pastell… Nä, man kan inte tro att det är sant- men det är det. Renässansens konsthistoria är fantastisk och jag har fallit pladask. Allvarligt, när hände det? När blev jag intresserad av RENÄSSANSEN? Well, here I am och läser tjocka böcker om Van Eyck och Bruegel. Det var längesedan jag var så här exalterad över någonting (oj vad deprimerat mitt liv måste verka).

Men ni behöver inte vara oroliga. Jag har ju andra passioner OCKSÅ. Till exempel gammal Motown-musik och saxofon-solon. Och att ta av sig BH:n efter en lång skoldag. Mitt liv. Äger. Här nedan ser ni Primavera av Sandro Botticelli. Hälleluljah!

Image

 

 

Kommentera

