Jag tror jag ska bli en kaneldoftande kemist i udda kläder

Det är jul i luften! JAG VILL BARA HÄNGA JULGRANSKULOR I ÖRONEN OCH BAKA NÅGOT MED KANEL. Och det är vinterväder, extremt lokalt i alla fall, vår gata är nämligen vitsilvrig av snöfrost. Halt är det också. Brabrabra.

Idag har vi smidigt lite hemliga planer, haft en cool kemilabb och jag fick veta att jag ska åka på Kemikonferens i Estocolmo. Där kommer vi få veta varför man inte dunstar bort. Rättare sagt: Klockan 09:00 en lördagsmorgon kommer vi få veta varför man inte dunstar bort. Sen ska vi prata om tvättsvampar. Och ha kaffe-paus. Jag som inte gillar kaffe. Tror ni akademikerna kan bjuda en på lite nyponsoppa eller jordgubbssaft?

Men det ska faktiskt bli riktigt kul. Jag kanske blir kemist jag. DÅ SKULLE NI BLI FÖRVÅNADE VA? (måste tagga ner på det här med versaler. Kommer ju skrämma bort er allihop)

Dessutom har jag en veckans utmaning” : Att ha på mig den här stickade saken som jag köpte i USA och som jag aldrig har använt förut. Den får mig att tänka på Ugly Betty (vilket egentligen är bra) men jag är ju inte Ugly Betty (vilket kanske också är bra). Vet inte riktigt hur jag ska kunna bära den på ett respektabelt sätt. Ni som träffar mig får se hur det slutar. Image

Image
satsuman

Kommentera

