Ett mensigt matematisk inlägg

Mamma, tålmodiga mamma, fick stå ut med gnäll och sura miner när hon hämtade mig på Friskis. Vi kom fram till att det var PMS och det hjälpte verkligen att sjunga en liten trudelutt i duschen. Nu är jag strålande glad och dofta superduper gott.

Pms:en är här, å sprider depp i kroppen. Ilskan är stor, i Satsumans lilla menskropp bor den. Pms:en är här humörsvängningar och tårar, deppen är stor, snart blir det dags att ta fram tamponger…

Härliga julkänslor fick jag där i duschen. Mens är ju ganska juligt faktiskt, färgen till exempel. Och smaken, kaneligt liksom.
SKOJADE BARA jag har inte smakat mitt eget mensblod. Men jag har hört att man gjorde det på 70-talet. Någon från 70-talet, vem som helst- är det verkligen sant?!?

Nu jobbar jag matte för första gången på flera veckor. Lyckan när man får rätt svar är obeskrivlig. Fast det är ju inte bara roligt- alla regler som man inte förstår är till exempel fruktansvärt jobbiga. 

ImageImage 
och så ville jag presentera er för Beppe- min stöttepelare och bästa vän- min miniräknare.  

satsuman

Kommentera

