Chock(l)ad

Jag är chockad. Ja, det är jag faktiskt. Antalet personer i min umgängeskrets som har någon typ av julkalender är oroande lågt. Jag hoppas verkligen inte att mina vänner representerar resten av Sveriges ungdomars chokladkalendersvanor. Jag var förberedd på att folk kanske valde att köpa nån fin Lindt-kalender eller eventuellt en Body-Shop-variant, men ingen alls??? Måste ju ställa frågan: HUR SKA NI VETA NÄR DET ÄR JULAFTON när ni inte har en chokladkalender?

Chockhetsnivån ökade betydligt när Agnes berättade att hon ätit upp chokladbitarna fram till lucka 20. Det är sant! Nåväl, hon har i alla fall en chokladkalender. Jag får väl vara nöjd nån gång. 

Image

satsuman

 

Kommentera

