Nobelmiddagen är ingen besvikelse

Passionerade professorer, otroliga operor och knasiga kalufser. Nobelmiddagen bjuder på det mesta i ett ytterst glamouröst koncept. Jag älskar’t. Och det faktum att även kvinnor får delta är ju fantastiskt, eller vad säger ni?

Vid den första middagen samlades 113 män (tror jag det var), berättade en av damerna i Tv-rutan. Vad säger feministen nu då, undrade syrran. Det är ju bra att det har skett en utveckling sade jag. Syrran verkade inte så intresserad över utvecklingen. Men tänk själv om du inte skulle fått gå på Nobelmiddagen bara p.g.a ditt kön, säger jag. 

Oj, säger syrran, och tystnar en sekund. Vad svårt det måste vara att lägga upp de där. I rutan har servitriserna och servitörerna börjat servera huvudrätten.

Jag går och tröstäter fruktkaka från igår. 

Image
Image

måste gå på opera någon gång!

satsuman

Kommentera

