Trauma

Jag satt som bäst och spelade på trumläxan inne på brorsans gamla rum när jag insåg att mamma hade sagt att jag inte fick gå in där. Det är nämligen julklappsgömma i år. Jag fortsatte spela i skräck men insåg till slut att jag inte kunde fokusera: jag var tvungen att komma därifrån. När jag väl var tillbaka i det trygga vardagsrummet insåg jag att mina noter låg kvar på sängen. Jag var alltså tvungen att gå tillbaka och på något sätt, med händerna som kikare runt ögonen, rikta in mig på noterna endast och hålla blicken borta från allt annat.

Det gick väl. Men jag är lite skakad, Får trösta mig med nobelmiddagen på TV ikväll. det är nog bra medicin mot trauma. 

satsuman

Kommentera

